«لاکپشت و حلزون» از حضور در جشنواره فیلم فجر بازماند
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۷۳۰
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، از آنجا که فیلمبرداری فیلم سینمایی لاکپشت و حلزون به کارگردانی رضا حماسی و تهیهکنندگی مشترک شهرام گیلآبادی و هوشنگ نورالهی به منظور اجتناب از احتمال ابتلای عوامل و بازیگران به بیماری کرونا، قدری دیرتر از زمان برنامهریزی شده آغاز شد و از سوی دیگر به دلیل تغییر در روند انتخاب و داوری این دوره از جشنواره فیلم فجر و حذف امکان تحویل نسخه نهایی و با کیفیت مطلوب در آخرین روزهای منتهی به جشنواره، بنابراین دستاندرکاران این فیلم تصمیم گرفتهاند از حضور در سی و نهمین جشنواره فجر انصراف دهند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
علی مصفا، لیلا زارع، سام نوری، مهران نائل و البرز کروبه (بازیگر کودک) گروه بازیگران اصلی این پروژه را تشکیل میدهند.
پانتهآ مهدینیا، محمد نریمانی، حمید خردمندی، زهره حجازی و علی رستگاری دیگر بازیگران فیلم سینمایی لاکپشت و حلزون هستند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پدرام ده ساله با مادرش افسانه زندگی میکند و مشکلات زیادی با او دارد. افسانه قصد ازدواج دارد ولی با مخالفت پدرام روبروست و دلیل مشکلات پدرام را همین مسئله میداند. پدرام با جوان عجیب و غریبی آشنا میشود و یک رابطه دوستی پنهانی بین آنها شکل میگیرد...
برچسبها سینمای ایران جشنواره فیلم فجر روی پرده نقره ای علی مصفامنبع: ایرنا
کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره فیلم فجر روی پرده نقره ای سینمای ایران جشنواره فیلم فجر روی پرده نقره ای علی مصفا اخبار کنکور
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
درمورد موسیقی نواحی ایران هرقدر صحبت شود باز کم است. چون کمکاریها در این زمینه به حدی است که خیلی میتوان در این باره صحبت کرد. اما یکی از اتفاقات خوبی که در هفتههای گذشته رخ داد این بود که در شهر سنندج استان کردستان جشنواره دف نوازان با عنوان «هزار دف» در روستای پالنگان کردستان برگزار شد که از تمام ایران در این جشنواره حضور داشتند و نکته قابل توجه این است که کردستان به ویژه شهر سنندج؛ خطهی دفنوازی ایران است تا جایی که اقلیمی به شمار میآید که این ساز در هر خانهای دیده میشود و این موضوع نیز، در سراسر ایران گسترش پیدا کرده است و حضور دف در دیگر اقوام کشور هم، وجود دارد.
در پایتخت هم، افراد زیادی به آموزش و یادگیری دف میپردازند و اهمیت این ساز به حدی است که از آن در مراسمهای مختلف رسانه ای، محفلی، خانوادگی و رسمی استفاده میشود. از اینرو، گفته میشود که اجراهای خوب دفنوازی در جشنواره دفنوازان «هزار دف» انجام شده و در موسیقی نواحی ایران، اقدام ارزندهای بوده است.
محمّد طریقت، نوازنده دف و سنتور در برنامه «هفت اقلیم» رادیو فرهنگ درمورد جشنواره دفنوازی «هزار دف» در پالنگان کردستان اظهار کرد: بنده به عنوان نوازنده دف در این جشنواره دعوت شدم و در جریان آن، به صورت فراخوان از نوازندههای دف سراسر ایران دعوت شده بود تا در این جشنواره حضور داشته باشند و اگرچه کم و کاستیهایی وجود داشت و بخشی از آنها طبیعی است و در فضای مجازی به این موضوع اشاره شده بود ولی باید توجه کرد که دومین بار بود که به همت دوستداران فرهنگ و هنر کشور، این جشنواره دفنوازی برگزار شد و این جشنواره، اجتماعی از حضور پُرشور مردم هنر دوست سراسر ایران بود که از هر گروه سنی با همدلی و اتحاد خود سعی کردند پاسداشت فرهنگ، هنر و تاریخ ارزشمند به جای مانده از نیاکانمان را داشته باشند.
این نوازنده گفت: در مجموع، اینطور میتوانم از این جشنواره دفنوازی «هزار دف» پالنگان صحبت کنم و خیلی نمیتوان حواشی آن را نقد کرد چراکه برای دومین بار این جشنواره برگزار شد و اوایل هر کاری، یک سری نواقص و کاستیهایی وجود دارد و این مشکلات و کاستیها قابل اغماض هستند.
محمّد طریقت درمورد این که آیا جشنواره «هزار دف» رقابتی، تکنوازی و یا گروهنوازی بوده است؟ افزود: جشنواره دفنوازی به صورت گروهنوازی بود؛ به طوریکه دفنوازان تحت کنترل و رهبری یک سری از سرپرستان دفنوازی بودند.
خبرنگار: فاطیما میرزایی
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی